Trbovlje – München – Trbovlje

Štart iz Trbovelj s skoraj polno baterijo, naložena z dvema malima kovčkoma ter nahrbtnikom sva se odpravila proti Ljubljani čez Litijo. Severna obvoznica, na izvoz Savlje in naprej na gorenjsko avtocesto. Na OMV Radovljica sva se ustavila na smutiju in priklopila na hitro polnjenje. Ni bilo ravno hitro, delovala je samo s polovično močjo, tako se je že prvi postanek zavlekel na skoraj eno uro. Glede na to, da je po izračunu
Greenrace za naslednjo razdaljo pokazal le 8% ostanka baterije, sva hotela čim bolj napolniti baterijo. Zadnjih par procentov nisva več čakala, toliko da sva se okrepčala in osvežila, plus pritožba na Petrol za zmanjšano moč polnilnice in sva odšla naprej.

DSC_1031

Start v Trbovljah

 

DSC_1037

Radovljica pred polnjenjem

DSC_1038

Statistika v Radovljici – 1. postanek

DSC_1040

Napolnjena baterija – 1. postanek

Karavanke in tempomat po omejitvi 80km/h, avstrijska avtocesta 100 – 105 km/h, dela na cesti 100 – 80 – 60 km/h. V Avstriji nekako ni hitrih polnilnic na avtocesti, tako sva zavila dol iz avtoceste v mesto Sankt Michael im Lungau, takoj iz avtoceste je bila cestnina ( 6 eur – kljub vinjeti – in nato spet cestnina 6 eur nazaj na avtocesto) in v mestu za trgovino Billa hitra polnilnica. Petrolovo gostovanje in se je začelo polnjenje. Na žalost se ga je ravno ulilo, tako da nimam podatkov koliko sva napolnila in šla naprej.

 

DSC_1041

Prihod v St. Michael  – 2. postanek

DSC_1042

2. postanek

Naslednji postanek v mestu Anif, tudi ni direktno na avtocesti, trgovina Lidl in hitra brezplačna polnilnica, ter malica na zadnjih sedežih. Kolikor se je napolnila baterija med malico, nisva čakala na 100% in sva odpeljala naprej.

dsc_1050.jpg

Lidl Anif – 3. postanek

 

Ob izračunu navigacije sicer ne bi rabila še enega polnjenja a ker sva šla prvič in ne poznava centra Münchna, sem ustavila še na Irschenberg OMV postajališču. Na eni strani Tesla Supercharger, na drugi strani hitra polnilnica Smatrics (Petrol gostovanje). 10 minutk in povečanje dosega iz 72km na 110km  za potebnih 56km (brez obvozov zaradi popoldanske konice). Na polnilnici tudi obvestilo, da se lahko na blagajni dobi gostujočo kartico in cenik 0,45eur/minuto polnjenja, kar je malce ceneje kot Petrolovo gostovanje (0,50eur/minuto 50 kW).

 

DSC_1061

Irschenberg – 4. kratek postanek

DSC_1063DSC_1065

DSC_1069

4. kratek postanek (malce rezerve za vsak slučaj)

Pot do hotela je navigacija spreminjala, saj sva padla ravno v popoldansko prometno konico. Obvoz po vzporednih cestah in malo polžje vožnje po predmestju, in nato parking pred hotelom da sva uredila formalnosti in parkirala v garažo.

Naslednji dan sva se odpravila v BMW Welt in BMW Muzej. Ker hitra polnilnica pred vhodom ne dela, sva parkirala v garažo (15eur celodnevno), kjer imajo več polnilnic. Priklopila sva na Park Now polnilnico – aplikacija ni na voljo za slovenske uporabnike –  in je začela takoj polnit brez aplikacije, načelo plug & charge. Prehodila 8,8km po muzeju in okolici, obiskala sva tudi Olympia stolp, od kjer se vidi v daljavi le ena veternica na hribu(pojasnilo zakaj le ena je v Tehničnem muzeju), streha BMW Welta pa je prekrita s sončnimi celicami, in da se je najin BMWjček napolnil je bil parking dražji le za slabe 3 eur, glede na ceno dveh povratnih vozovnic Ubahn-a.

DSC_1087.JPG

DSC_1243

DCIM100GOPROGOPR0146.JPG

BMW Welt je razstavni prostor novejših modelov in inovacij ki so v njih, ter konceptnih vozil, poudarek je tudi na interaktivnosti. Najnovejše tehnologije in aplikacije v uporabnosti katere v Sloveniji še kar čakamo – BMW Connected (iRemote app), wireless charging,… Nov avto serije 8, M oddelek, i oddelek, Mini (Mini E Countryman Hibrid) in Rolls-Royce (Phantom).

Čez cesto BMW Muzej, v stalni razstavi muzeja so prikazani začetki tovarn in prvih motorjev in letalskih motorjev do novih tehnologij in dizajna, v posebni inštalaciji je poudarek na trajnosti proizvodnje in zmanjšanju izpustov v BMW i – visionary mobility, od prvega električnega BMW-ja prvega konceptnega i3 do novih konceptov Skyfall, Vision, in i3 coupe. Najbolj zanimivo si je ogledat razstavljenega i3, prag ločen od karoserije, vidiš celotno kletko avtomobila, da je kot satovje ojačana pri baterijah, kje potekajo glavni vodi in elektro motor (tudi range extender), kako je sestavljena baterija, ter primerjava teže navadnega pleha, aluminija in CFRP (karbonska vlakna).

V soboto sva obiskala Tehnični muzej (Deutches Museum), kjer imajo na dvorišču solarno marjetico. V kleti muzeja je speljana pot skozi rudnike premoga in termo elektrarne, v pritličju prikaz elektrike z generatorjem in umetno strelo. Prvo nadstropje posvečeno kemiji in fiziki, interaktivni fizikalni poizkusi,  na vrhu pa računalništvo in telekomunikacije.

V nedeljo pa Lovski muzej in sprehod po mestu, ter vožnja po mestu, kjer vnesen naslov v navigacijo ni pravi naslov drugega hotela in tako še en krog po centru in vožnja v primestje v okoliš novega sejma na vzhodu mesta. Razlog za to je ker v Leonardo Royal hotelu ni bilo mogoče polniti avtomobila. V Innside by Melia hotelu v garaži pa je Tesla destination charger (2x Tesla in 1x electric car – Type2). Tako sva i3 napolnila in naštimala čas odhoda za ob 9:30.

DCIM100GOPROGOPR0236.JPG

Nazaj domov sva šla malce bolj sproščeno in s samo dvema postankoma. Polnila sva v Lidlu Anif in Lidlu Wernberg(Villach), pri prvem postanku sta pri napolnjeni bateriji navigacija in GOM  namerila isto kilometrov, na drugi postanek bi ali komaj prišla ali pa ravno ostala na cesti pred točko. Glede na to je navigacija predlagala ali vmesni postanek ali pa vožnjo v ECO PRO+ programu. Ker je najina povprečna poraba tega roadtripa trenutno 14,6kWh/100km in se je razlika pri GOM-u povečala od dejanske porabe kilometrov, se je izšlo tudi brez ECO PRO+ programa vožnje. Res je GOM prek navigacije preračunal doseg kilometrov iz povprečne porabe v porabo za avtocesto in je konkretno zmanjšal doseg iz 267km na 174km. Razdalja do drugega postanka pa po navigaciji ko sva zapeljala nazaj proti avtocesti preračunana na 171km kolikor je tudi GOM malce popravil na 171km.

DSC_1307

Štart domov

DSC_1309

DSC_1310

1. postanek na poti domov – Lidl Anif

DSC_1312DSC_1318DSC_1319

Pri vožnji se je razlika med GOM in navigacijo večala, tempomat na 105km/h in malce pospeševanja za prehitevanje tovornjakov, umirjena vožnja, in sva prispela do Lidla na vzhodni strani Beljaka še z rezervo 20% baterije in 46km na GOM-u. Priklopljen je bil Ionic, ki pa se mu je hitro polnjenje že ustavilo, kmalu je prišel tudi lastnik in nama je seveda odstopil CSS polnilec, tako sva šla za čas polnjenja čez cesto v kavarno na kavico in tortico. BMW-jček se je napolnil na 97,5% in sva šla po avtocesti naprej do Celovca, čez Ljubelj in nato domov v Trbovlje.

DSC_1321.JPG

2. postanek – Lidl Wernberg

DSC_1324

2. postanek, napolnjena baterija

DSC_1327

DSC_1329

Doma v Trbovljah

DSC_1330

Prevozila sva 1025 kilometrov, od tega so bili vsi kilometri na poti nazaj brezplačni – hvala Lidlu in Tesla destination charger .

 

EDIT: po specifikaciji Petrol računa in upoštevani pritožbi za Radovljico je bilo tam polnjenje brezplačno (dejansko polnjenje hitre polnilnice pod 22kW) tako naju je gostovanje stalo 16EUR ( St. Michael Smatrics 22min=11EUR, in Irschenberg Smatrics 10min=5EUR).

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s